Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Rabu

Basikal Lipat

Aku pada setiap malam sabtu dan ahad (atau lebih tepat lagi awal pagi), akan bertugas dalam Skim Rondaan  Sukarela (SRS) di Kawasan Rukun Tetangga (KRT) tempat aku tinggal ni...jadi kebiasaannya kami meronda sejauh 3km (+- 1.87batu) keliling taman. Bila ronda ramai-ramai ni tak le terasa jauh, dengan suasana di awal pagi yang sunyi dan sejuk, hilang penat dan stress.
Satu hari tu salah seorang ahli SRS bagi cadangan kat kitaorang.

Si A: Apa kata kita ronda lepas ni guna basikal, nak tak?
Si B: Ok jugak tu, boleh kita merempit...hehehe
Si C: Merempit guna basikal apa class, pakai moto le baru boleh "Remp It"
Si A: Nak mam**s kena rembat ngan orang kampung, baik-baik kita nak berjasa terus jadi bala
Si C: Hahahaha 

Ok, lupakan kisah diatas kejap, apa yang aku nak cerita sebenonya kat n3 ni ialah berkaitan dengan basikal lipat, tak silap aku dulu popular basikal lipat ni, cuma sekarang ni macam dah tak nampak orang guna lagi. So aku cuba le google, sekali tengok... wow...macam-macam ada yang terbaru.
Layannn (ni antara yang aku minat aje)

Sila rujuk website diaorang ni kalau nak tahu butiran lanjut :)










Mando Footloose : Basikal ni yang aku paling minat


Tentang harga, maaf aku tak tahu...ha jawapan yang pocoyo...
Nak sambung tido...



0 teguran membina:

Catat Ulasan