Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Selasa

CPU kong king kong


12hb November 2010, komputer telah di upgrade, graphic card ganti Ati Radeon, HD tambah +- 150GB so drive C dan D yang lama dicombinekan jadi 80GB, RAM tambah 2GB lagi jadi 4GB...hati dah berbunga, bayangkan kelajuan yang bakal dirasai. Dalam keseronokan install dan unisntall software dan restart...

~alamak, terkedu sekejap~

Problem timbul..screen jadi blue sebiru muka aku...haru biru betul. Boleh pulak "unmounted_boot_volumed" keluar..Argggghh! tension-mension di buatnya.

Malas nak pikir lagi, call HQ, bagi tahu IT Department, dia orang suruh buat, aku tak nak sebab ada benda lain yang diaorang kena install..aku tak de benda tu, so dengan berat hati CPU dipack, korier service dipanggil, tepat kul 3.20ptg...belayarlah CPU ku yang tersayang...aduiii!!!..nasib baik minggu ni banyak cuti so biarkan aje lah CPU tu direhat dan rawat di HQ...moga2 ianya sembuh seperti sedia kala.

:: Bisu dan rindu :(
Selamat Menyambut Hari Raya Korban - Eid Ul-Adha

2 teguran membina:

agent_sesat berkata...

bisu dan rindu??
huhuhu rindu pada PC??

tak per dier sebenarnya nak raya~~ hehehe

Mohzam berkata...

hehehe apa boleh buat...biasanya ada PC depan mata boleh ketik2, boleh lunsur di dunia maya..tapi la ni..ketik2 tapi tak de apa yang muncul kat screen monitor..sedih tul..

Ya la kan agaknya CPU tu pun nak raya jugak..
"terpaksalah" saya goyang kaki sampai balik :)

::member jeling aje tengok PC kena ceroboh tadi hehehehe...

Catat Ulasan