Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Isnin

Kertas dinding monitor aku.

         Aku ada dua monitor yang disambungkan ke satu CPU, tujuannya untuk memudahkan aku buka lebih dari 1 software, contoh illustrator dan photoshop atau apa-apa software yang perlu aku guna dalam satu masa. Sebelum ni kedua-dua monitor aku tu mempunyai satu wallpaper yang sama images, maknanya kat sini, kalau images kat monitor A gambo kucing maka monitor B juga gambo kucing yang sama..bosan tu..
       Alhamdulillah pada satu ketika yang memboringkan terlintas kat fikiran aku untuk membezakan gambo diantara 2 monitor tersebut...dengan menggunakan print screen dan kemudian cuba buka kat Photoshop maka terhasil ukuran sebenar monitor aku ni, dari situ lah terhasilnya gambaran seperti dibawah ni.
(Untuk makluman setiap gambo tu aku ambil dari internet dan bukan aku yang buat..berbanyak terima kasih kepada pelukis yang telah menghasilkan lukisan yang amat menarik ini)






Sekarang ni monitor aku dah mempunyai gambar yang berbeza hasil dari gabungan dua gambar yang berbeza.
:)

0 teguran membina:

Catat Ulasan