Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Jumaat

Emosi sepanjang minggu

"kacang aje ni..." (sorry...gambo ni tak de kena mengena dengan cerita ni)

Tengah dok termenung mencari idea nak buat artwork, teringat pulak emosi aku sepanjang minggu ni...rasanya minggu-minggu sebelumnya pun sama :)

"Emosi yang macam mana tu?"  soalan si Minda penuh toleransi dan berbudi perkerti
"Macam-macam" jawab si Hati selamba pot
"Cuba kao senaraikan, nak jugak aku study apa permasalahannya" kata si Minda lagi sambil membelek-belek tetikus yang tak menyala dari tadi.
"Hmmm..." si Hati mengerutkan dahi tanda berfikir

-diam dan sunyi- 

(30 minit 21 saat 9 setengah detik berlalu)

...tiba-tiba...

"Aa!...aku taipkan ya"  Jerit si Hati dengan lantang membuat suggestion (atau Sugjerim dalam bahasa Albanian), raut wajah penuh ceria tanda cadangannya pasti berjaya.

si Minda terkejut kera, nyaris-nyaris hilang akal dibuatnya. (Fuhhh! nasib baik kena sipi sebelah kiri.) si Minda perhatikan si Hati menaip laju di papan kekunci juga dikenali dengan nama bordo chiave dalam bahasa italiano :) 

Traptatpketaptapkedebaptap... (Bunyi papan kekunci ditenyeh)
...put! (yang ni bunyi angin terlepas) "Opp..maaf" si Hati menekup hidungnya beria-ia walaupun angin tu datangnya dari dia.

Kelihatan senarai emosi yang dimaksudkan oleh si Hati tercatat di dada monitor

" Emosi aku dalam seminggu mengikut hari:
  1. Isnin > aku selalu naik angin (monday blues)
  2. Selasa > biasanya rasa selesa sebab dah marah orang semalam :)
  3. Rabu > ni yang aku berbulu ni (boleh pulak diaorang kenakan aku balik)
  4. Khamis > kadang-kadang menangis kerana diaorang balon teruk-teruk kat aku
  5. Jumaat > hari ni aku kena pakai "Smart" sebab nak ke masjid sembahyang jumaat
  6. Sabtu > hahahaha boleh balik pukul satu petang tengok wayang
  7. Ahad > waktu untuk rehat
Setel.."

" Itu aje?" tanya si Minda sangsi
"Ya la..harikan cuma ada 7 aje" si Hati melimparkan senyuman bangga dangan disertakan kerlingan manja
"cis...buang karen aje, baik aku sambung tido" si Minda melabuhkan diri diatas meja semula

::nota keyborad: ntahapaapatah

6 teguran membina:

army4war berkata...

kesian org2 ari isnin ko kene marah kekeke...

Mohzam berkata...

:)bestkan kalau dapat marah orang, tapi tak best kalau kena marah semula :(

aku yang tak femes berkata...

sabtu tengok wayang dengan family ke?

Mohzam berkata...

Kadang2 dengan family kadang2 dengan member sbb wife tak suka tengok wayang ;)

::tapi tak selalu le

Lolo berkata...

haha. pastu ulang kitaran same setiap minggu hahaha

Mohzam berkata...

Lolo: kekadang rasa macam berulang benda yang sama aje tiap minggu (kecuali tengok wayang tu aje yang jarang berulang)

:)

Catat Ulasan