Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Isnin

Mari menderma darah :)


Peristiwa berlaku pada cuti CNY tempoh hari, perlakuan yang tidak dirancang... sudah hampir 5 tahun aku tak menderma darah...kad jemputan selalu jugak aku terima, tapi oleh kerana lokasi dan masa tidak sesuai tu yang menyebabkan aku tak turut serta menderma tu :)

Lokasi: Depan Body Shop, Angsana. Waktu: Lebih kurang pukul 4 petang.


Ketika pengambilan darah 



Selepas

Sedikit sedutan perbualan aku dengan Doktor yang bertugas, ketika beliau sedang menganalisa jenis darah aku.

  • Aku : Nampaknya ramai juga orang berdarah jenis B dan O ni ya (sambil memerhatikan senarai penderma darah dan jenis darah mereka)
  • Doktor: Aaa...Darah jenis ni yang kita perlukan sekarang ni, terutama Darah jenis O
  • Aku: Ooo kenapa Darah O?
  • Doktor: Darah O, boleh digunakan oleh semua orang :), dibandingkan dengan Jenis AB, B dan A..lagi pun sekarang ni pihak Hospital tengah kekurangan jenis Darah O ni, macam darah Encik.
  • Aku: (Opp..Baru aku teringat yang aku berdarah O positif) Hmmm 
  • Doktor: Ok, Encik boleh ke bahgian sana untuk mulakan pengambilan darah (sambil tunjukkan ke katil yang telah sedia ada)
15 minit berlalu, 1 pain darah aku telah berpindah milik...semoga darah tu dapat membantu orang yang memerlukannya InsyaAllah.


:: Kepada rakan-rakan yang mampu menderma darah, silakanlah...tak sakit pun, malah bila dah 2 bulan kita boleh menderma semula :)

0 teguran membina:

Catat Ulasan