Apa cer...

"Segala kandungan dilaman blog ini, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada. Segala tulisan adalah hasil
dari catatan penulis atau salinan dari email rakan-rakan, seandainya terdapat persamaan..kami mohon maaf..
sila beritahu kami melalui teguran membina atau email ke jomconteng@gmail.com..terima kasih"
Terima Kasih semua

Khamis

Suka baca Manga tak?


Assalammualaikum dan Salam sejahtera,
Aku pengemar buah mangga harum manis sebab dia harum dan manis :) dan aku juga pengemar komik jepun atau lebih dikenali dengan "Manga". Apa tu Manga?...menurut kata Wikipedia :
Manga (kanji漫画hiraganaまんがkatakanaマンガAbout this sound listen English /ˈmɑːŋɡə/ or /ˈmæŋɡə/) is the Japanese word for "comics" and consists of comics and print cartoons (sometimes also called komikku コミック). In the west, the term "Manga" has been appropriated to refer specifically to comics created in Japan, or by Japanese authors, in the Japanese language and conforming to the style developed in Japan in the late 19th century.[1] In their modern form, manga date from shortly after World War II,[2] but they have a long, complex pre-history in earlier Japanese art.[3]
   Dulu masa aku muda remaja, banyak aku beli komik jepun ni, komik yang aku suka dulu dan menjadi koleksi antaranya: "Akira", " Mutiara Naga (Dragon Ball)", "Doraemon", "Misteri Naga", "Dr.Slump" dan beberapa lagi jenis komik. La ni bila dah tua bangka, hanya sebahagian yang tinggal dalam simpanan...Isteri pun dah tak bagi beli lagi so aku beralih arah dengan membacanya secara online, cuma online ni dalam bahasa inggeris, bolehlah faham sikit-sikit...
   Ada beberapa laman sesawang yang menyediakan perkhidmatan ni dan ianya secara percuma untuk dibaca, antaranya:






Aku selalu baca di MangaHere tapi terpulang pada kaorang untuk baca di mana-mana link.

::Selamat membaca :)

0 teguran membina:

Catat Ulasan